Jak snížit váhu u dětí



Nadváha je dnes často diskutované téma. Nepotýkají se s ní jen dospělí, ale týká se i dětí. A věřte nevěřte, děti dovede skutečně potrápit. Díky nadváze se stávají terčem posměchu, mají problémy se sportovními aktivitami a objevit se samozřejmě mohou i zdravotní problémy. Přitom kila navíc se dají řešit, chce to jen čas a trpělivost. A právě na toto téma bude náš dnešní příspěvek. Příjemné čtení.

Děti a hubnutí

 

Na začátek je třeba vědět, že děti hubnou jinak než dospělí. Důvodem je samozřejmě skutečnost, že děti se ještě vyvíjí a k tomu je nezbytný dostatek všech potřebných látek.

Bohužel ani u dětí neexistuje žádná zázračná metoda, která by zajistila rychlé a zdravé hubnutí. Zásadou je upravit stravovací návyky a dostatek pohybu.

 

Zásady stravování

  • Foto: 3dman_eu / Pixabay.com
    Foto: 3dman_eu / Pixabay.com
    Jíst pravidelně (5 – 6 x denně, po 2 – 3 hodinách) v menších porcích
  • Důležitá je snídaně; dítě by mělo přijmout cca 20 % energie; pozor na správné složení (nevhodné jsou sušenky, sladké cereálie, tučná jídla a podobně)
  • Omezit tuky a cukry
  • Strava musí být pestrá a musí také dobře/lákavě vypadat
  • Dodržovat pitný režim – vynechat sladké nápoje
  • Jíst v klidu a pomalu

 

Jak by měl vypadat dětský jídelníček

V dětském jídelníčku by se měly objevit pouze kvalitní a zdravé potraviny (samozřejmě občas je možné udělat výjimku v podobě nějaké „nezdravé“ laskominy). Podstatné je, aby byl jídelníček pestrý a jídla se během týdne obměňovala. Nesmí chybět bílkoviny, vitamíny a minerální látky

 

 

Jídelníček by měl obsahovat:

  • Mléčné výrobky
  • Zeleninu a ovoce
  • Celozrnné potraviny
  • Libové maso – zejména ryby, drůbež
  • Zdravé tuky – převažovat by měly rostlinné

 

 

Co vynechat

  • Přeslazené potraviny a samozřejmě i nápoje
  • Omezit solení
  • Smažená jídla
  • Tučné pokrmy
  • Uzeniny
  • Omezit některé přílohy – knedlíky, těstoviny
  • Nevhodná jsou také instantní jídla, fast foody

 

Tipy pro vás

Rodič musí být dítěti příkladem

Podporovat dítě

  • Pravidelně se hýbat, sportovat
  • Omezit dítěti přístup ke sladkostem
  • Problém (tedy vyšší tělesnou váhu) řešte hned
  • Prevence
  • Samozřejmě nejvíce se vyplatí prevence. A jak na to?
  • Zdravá a pestrá strava
  • Dodržování pitného režimu
  • Dostatek pohybu
  • Zajímat se o to, co jí děti mimo domov
  • Pomoci dětem vybudovat si rozumný vztah k jídlu
  • Učit děti rozpoznat kvalitní jídlo
  • Používat zdravý rozum

 

Co nedělat

  • Neříkat dítěti, že je tlusté
  • Nepoučovat dítě, nedávat mu dlouhé přednášky o rizikách spojených s obezitou
  • Dítěti něco zakazovat – zakázané ovoce totiž chutná nejlépe; je třeba postupovat s citem – chcete-li omezit sladkosti, nedávejte je na stůl, nenabízejte je ani ostatním členům rodiny a podobně
  • Nutit dítě dojídat

 

 

Závěr

Měli jste někdy ve svém dětství problémy s nadváhou? Pokud ano, kdy to bylo a jak jste problém řešili? Podporovala vás vaše rodina. Jak jsou na tom s váhou vaše děti? Sledujete pravidelně, co vaše děti jí? Zajímáte se o to, co ve škole konzumují? Které potraviny zařazujete pravidelně do jídelníčku vašich dětí a které naopak vynecháváte? Podělte se s ostatními o své zkušenosti, rady a tipy.

 

 


(12. 6. 2017 | redakce)

 
 Poslat e-mailem Linkuj! Vybrali.sme
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Další rodiče: O čem přemýšlejí, co dělají...

Přišli jsme z vycházky tak si jdu zasoutěžit (ZUTOJAMA)
Dobrý den mám dotaz:Kolik má vážit 7 leté dítě??? (EditaHornakova)
soutěž (Peggylucka)
for toys (Peggylucka)
Tak ty vedra co jsou nyní budeme doma. Máme neštovice :-( (janekjana)

Anketa



©2009-2017 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí


TOPlist