Pro zdraví: Kickbox



Rádi byste chodili cvičit, ale neláká vás tradiční aerobic, pilates či dokonce ani zumba? Chtěli byste zkusit něco nového, co nejen zlepší vaší kondici, ale zároveň se budete cítit dobře a odreagujete se? V rámci dnešního pokračování speciálu Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe vám představíme sport, který se jmenuje kickbox. Ale nebojte se, pokud zrovna nemáte chuť s nikým bojovat, nemusíte – kickbox lze totiž praktikovat i kondičně. Chcete vědět více, pak čtěte dále. Příjemné čtení.

Kickbox

Kickbox je bojový sport, ve kterém jsou využívány (ostatně jak už název napovídá) kopy a údery. Vznikl v 2. polovině minulého století v USA.

Samozřejmě můžete zvolit tradiční formu, kdy budete v kontaktu se soupeřem. Pokud vás toto ale neláká, pak můžete zkusit kondiční kickbox, který se dnes nabízí v mnoha fitcentrech.

Kondiční kickbox

Foto:  Stockphotosforfree.com
Foto: Stockphotosforfree.com
Kondiční kickbox je bezkontaktní cvičení, při kterém se využívají údery i kopy, jenž se vzájemně kombinují.

Jedná se o poměrně náročný sport, a to hlavně v oblasti koordinace pohybů, orientace v prostoru a samozřejmě fyzické kondice. Nenechte se však odradit, začátky jsou těžké vždy. Důležité je, aby vás lekce bavily a měli jste z nich dobrý pocit.

Na začátku lekce je vždy důležité pořádně zahřát svaly a protáhnout se. Pak už se začíná s jednotlivými cviky. Stejně jako v mnoha dalších sportech je velmi důležitá technika provedení cviků a správné dýchání.

Kickbox mohou provozovat muži i ženy. Je však třeba dopředu zvážit svůj zdravotní stav, eventuálně se poradit s lékařem. Kickbox rozhodně není vhodný v těhotenství, stejně tak v případech, kdy člověk trpí některými zdravotními potížemi (například potíže s koleny, se srdcem atd.).

Proč cvičit kickbox

A proč zvolit kickbox? Třeba proto, že při něm dochází k:

  • Zlepšování fyzické kondice, pohyblivosti, koordinace
  • Posilování svalů, zpevnění těla
  • Snižování váhy
  • Navozování dobré nálady a odbourávání stresu
  • Podpoře kardiovaskulárního systému

Co na cvičení s sebou

Na cvičení si připravte pohodlné sportovní oblečení (musí umožňovat neomezený pohyb rukou a nohou), obuv, pití a ručník. Někdy se používají i rukavice.

Závěr

Sportujete pravidelně? Jaký druh sportu provozujete? Znáte kickbox? Vyzkoušeli jste ho? Pokud ano, jak se vám cvičení líbilo? A jestliže jste kickbox ještě nevyzkoušeli, láká vás to? Myslíte si, že je to sportovní aktivita, která by vás oslovila? Podělte se s ostatními o své zkušenosti, tipy a názory.


(24. 8. 2012 | redakce)


Předcházející článek: <<< Pro zdraví: Péče o nohy <<<
Následující článek: >>> Jak udělat něco sám pro sebe: Bělení zubů >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Speciál: Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe


Autor: Melinda Nagy / Dreamstime.com

Mnoho rodičů (a vlastně nejen oni) to zná: práce, domácnost, úkoly a kroužky a další a další povinnosti. Často vam nezbývá moc času na své vlastní koníčky a zábavu. Jak si najít aspoň chvíli pro sebe? A co v tom získaném čase podniknout, aby to bylo smysluplné? Redakce JáRodič pro vás připravila speciál Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe, ve kterém vám nabídne tipy na různé druhy sportů a na další činnosti, které jste možná dosud ještě nevyzkoušeli. Věříme, že zde najdete tu správnou inspiraci.


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Další rodiče: O čem přemýšlejí, co dělají...

Nová matrace (KristaK)
Čekám až přestane pršet a půjdu hrabat listí. (Leni22)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Slava91)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Radi11)
Přišli jsme z vycházky tak si jdu zasoutěžit (ZUTOJAMA)

Anketa



©2009-2019 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí


TOPlist