Pro zdraví: Vyzkoušejte TRX



Možná jste už někde zahlédli tajemnou zkratku TRX či třeba jste ve fitness centru zaznamenali popruhy visící od stropu a přemýšleli, co se za tím vlastně skrývá. V dnešním příspěvku vám TRX představíme. Dozvíte se nejen to, kde se vzalo, ale i to, jak se s tímto závěsným systémem cvičí a mnohé další. Příjemné čtení.

Co je TRX

Foto: Chance Agrella / Freerange.com
Foto: Chance Agrella / Freerange.com
Pod zkratkou TRX se skrývá slovní spojení Total – body Resistence Exercises, což se překládá jako cvičení na všechny svaly.

Uvádí se, že tento způsob cvičení vytvořila pro své potřeby americká armáda, respektive americké námořnictvo. TRX se stalo velmi oblíbeným druhem cvičení a je v nabídce mnoha fitness center.

A co to tedy TRX vlastně je? TRX je závěsný systém složený ze dvou nastavitelných popruhů, které je třeba jen někde zavěsit a můžete začít cvičit. Principem je, že jedna část těla je zavěšena v popruhu, druhá se dotýká podložky. Po celou dobu cvičení je možné regulovat intenzitu cvičení, respektive zvolenou zátěž, a to tak, že se změní poloha těla, respektive úhel k závěsnému bodu.

Proč vybrat právě TRX

Při cvičení je využívána pouze váha vlastního těla. Procvičí se svaly celého těla, a to dokonce i ty, o kterých jste možná až dosud nevěděli, že je máte. Výhodou TRX zejména je, že:

  • Zvyšuje kondici
  • Zapojí se svaly celého těla
  • Procvičí se koordinace a rovnováha
  • Zpevní se postava, redukuje se váha
  • Využívá se pouze váha těla
  • Lze využít i další pomůcky – bosu, overball a podobně

Výhodou TRX je i to, že ho můžete cvičit téměř kdekoliv – v tělocvičně, doma, ve volné přírodě, na hřišti a podobně.

TRX je vhodné pro všechny úrovně zdatnosti – od začátečníků až po profesionální sportovce.

Závěr

Cvičíte pravidelně? Pokud ano, chodíte někam na skupinové cvičení, anebo cvičíte sami doma? Který druh cvičení je váš nejoblíbenější a co se vám na něm líbí? Zaujalo vás cvičení TRX? Myslíte si, že to někdy vyzkoušíte? Anebo už dokonce zkušenost s TRX máte? Podělte se s ostatními o své zkušenosti, typy a rady.


(20. 9. 2012 | redakce)


Předcházející článek: <<< Jak udělat něco sám pro sebe: Bělení zubů <<<
Následující článek: >>> Pro zdraví: P-Class >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Speciál: Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe


Autor: Melinda Nagy / Dreamstime.com

Mnoho rodičů (a vlastně nejen oni) to zná: práce, domácnost, úkoly a kroužky a další a další povinnosti. Často vam nezbývá moc času na své vlastní koníčky a zábavu. Jak si najít aspoň chvíli pro sebe? A co v tom získaném čase podniknout, aby to bylo smysluplné? Redakce JáRodič pro vás připravila speciál Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe, ve kterém vám nabídne tipy na různé druhy sportů a na další činnosti, které jste možná dosud ještě nevyzkoušeli. Věříme, že zde najdete tu správnou inspiraci.


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

TRX
Musím se přiznat, že o tomto cvičení slyším poprvé. Doma moc necvičím. Dříve jsem chodila s kamarádkou cvičit pilates. Zkusím se kouknout na internet pro bližší informace....

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Další rodiče: O čem přemýšlejí, co dělají...

Nová matrace (KristaK)
Čekám až přestane pršet a půjdu hrabat listí. (Leni22)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Slava91)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Radi11)
Přišli jsme z vycházky tak si jdu zasoutěžit (ZUTOJAMA)

Anketa



©2009-2019 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí


TOPlist