O nás     Inzerce     KontaktO rodičích a jejich dětech již od roku 2009
Hledat
Nepřehlédněte: Pohádky pro děti
Tip na knihu: Polepšovna pro čarodějky
7 tipů, jak být úplně v pohodě
Jak řešit neplodnost
Hlavní rubriky: Těhotenství, Zdraví, Péče o dítě, Výchova dítěte, Zábava a volný čas, Rodiče sobě, Diskuze, Služby pro rodiče, Speciály


Rodičovský příspěvek od roku 2012 v novém?

V posledních letech docházelo v dávkách státní sociální podpory k poměrně dosti změnám. V současné době připravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí zásadní změny v...


Komentáře, názory a rady

jejich vše jedno hlavně že oni berou statisice jezdi si novyma auticky a nekteri ze zijou sami s ditetem a bere 7600kc materskou a z toho plati 5000kc najem aby mela kdebydlet a zazbytek koupi sunak plinky ubrousky hygienu nejake presnidavky zeleninu atd a i to na tu zeleninu nevijde a pak po deviti měsících to sníží na 3800kc to je haluz to pujdem ani pod most a budem se past travou...je to mizerie a tendle stat jde pomali ale jiste ke dnu a muze za to jen senat parlament a prezident kdyby jst lidem pomahali a neřešili blbosti tak by se žilo lépe a stát by začal kvést ted jde ke dnu a bere všechny sebou zdarec maminka s 9m.synkem
autor: verča | vloženo: 18. 07. 2012, 19:30:39 | odpovědět 
v lednu 2012 :-D
autor: martina | vloženo: 28. 01. 2012, 20:26:52 | odpovědět 
z.č.366/2010 Sb., Čl. VI bod 4 písm.a)Kdo můžete využijte nento zákon a nepříjdete o 53 600 Kč za 3 roky na mateřské. Nemám nárok na PPM a volba na 3 roky podle starého systému byla provedena teď v lednu 3012.
autor: Martina | vloženo: 28. 01. 2012, 20:24:28 | odpovědět 
Jsem tím vším zdrcena, je to byrokracie
Mám druhé dítě ve věku 3 měs. tedy neplánuji žádné další. V prosinci jsem vyřizovala všechny možné papíry, ohledně převzetí dítěte do péče otci na jeden den, aby mohl provést volbu na 3 roky, sespisovala se dohoda o převzetí s úřed. ověř. podpisy, několikrát jsem kvůli tomu musela i telefonovat na úřady a urgovat, aby vyřídily formuláře a vše bylo k ničemu!Protože mi dnes na úřadě řekli, že od nového roku mají zase jiné formuláře a vše se musí vyřizovat znovu a podle nových pravidel, tímpádem se nám už ta tříletá varianta tak nevyplatí, teď dostane každý 220 000 Kč. I když u nás vše proběhlo v prosinci i s převedením dítěte do péče na jeden den, tak prý o ten rodičák se na jeden den žádat nemůže a musí to být na měsíc,takže to u nás je do 31.12. 2011 a stejně když mám dítě v péči zase já, tak podle nich už od 1.1. 2012.Dítě se narodilo na začátku října a nejdřív od 7. týdne věku ho může otec převzít do péče a tudíž jsem zřejmě na to, abych mohla čerpat RP podle starých podmínek měla jen 14 dní ke konci listopadu, které jsem propásla, tak bych si za to teď nafackovala, sice jsem měla úplně jiné starosti a nikdo z úřadu, kde se o dávky žádá mi nebyl schopen to říct.Chtěla jsem se věnovat dítěti na mateřské až do 3 let věku, tak teď bych podle nových pravidel měla pobírat cca 6 100 kč, měs. Stěží nám při 2 dospělých a 1 dítěti stačil příspěvek 7 600 Kč + další miminko. Navíc teď ještě musím z této dávky měsíčně dát 2000 Kč na Nugtrilon a 1000 kč na pleny, tak opravdu nevím jak z toho vyžijeme. Upřímně teď ani nevídím na monitor, jak mi tečou slzy jako hrachy. Nevím jak to finančně zvládneme...?
autor: Martina | vloženo: 12. 01. 2012, 15:19:24 | odpovědět 
Myslim si ze je to nizka castka at si pani senatori a pan prezident skusi jeden celi mesic skusi prezit se 3800 a dve deti k tomu byt samozivitelka,na nas zenach na md setri cpou to do svich kapes a pak brecej ze je u nas mala porodnost at se nedivi to vedet tak ani ja nejdu do role matky buzeranti doufam ze to ctou tyhle nase nazory
autor: Marketa | vloženo: 04. 01. 2012, 23:23:22 | odpovědět 
Já osobně jsem z toho nového rodičovského přispěvku zdrcena, máme dvojčata a teď jsem zjistila, že nám při 3leté variantě ještě vezmou 500Kč, je mi z toho nazvracení, co mají dělat matky s dvojčaty, kde máme už šetřit? Ty základní věci děti potřebují a mi už tak tak vycházely výdaje z těch 7600Kč a teď? Nechci na to ani myslet. Jak psala paní matkám pořád ubírají a důchodcům přidávají, přitom oni už mají zařízený život za ty léta života a my teprve vše budujeme!
autor: | vloženo: 02. 01. 2012, 17:42:08 | odpovědět 
Já plně souhlasím. Cítím se také znevýhodněná, když mám obě děti na ráz. Kdybych měla jedno a pak druhé dostala bych mateřskou a rodičák 2x. Stát si to ulehčil u vícečat prostě. Já také pracuji od ukončení školy a odvádím daně tak proč ted mám příspěvek jen na jdeno dítě, když se mi narodily ve stejný den dvě?? Paní na sociálce mi položila otázku, které je mladší(viz formuláře). Zamyslela jsem se a odpvěděla, žádné není mladší. Narodily se obě ve stený den. Zákon nikde neříká o dětech mladších na minutách přece ne??? Pouze datum narození. Je to vylice úsměvné až smutné. Zajímalo by mě jestli by se toto nedalo žalovat :)???? S jednočaty je to lepší ve smyslu nakupování a dalších věcí. Oblečení 2x, kočárek duble atd... U jednoho dítěte pak dědí to další po tom prvním a hodně se ušetří. To ovšem neznamená, že si stěžuji, protože miluji své děti.
autor: Simírek | vloženo: 04. 01. 2012, 12:11:32 | odpovědět 
!!!
hlavně matkám furt berou ale důchodcům furt přidávají.jednou chcou aby se rodilo tak at pro to něco dělají nebo nikdo si nedovolí mít děcka a pochcípáme protože na starý nebude mít kdo dělat.
autor: izi | vloženo: 24. 11. 2011, 13:16:59 | odpovědět 
Proč nejsou peníze
Jsem vděčná za to co beru od státu, ale před mateřskou jsem 12 let pracovala, tak jsem své odvedla. Pokud se rodičovský příspěvek sníží bude mi to vadit, člověk bude více závislý na muži, který občas tohoto postavení zneužívá. Myslím si, že kdyby se se státními penězi hospodařilo rozumně, tak jich máme spoustu. Pokud však mizí při korupčním jednání, které je všude kam se podívám, tak nám nepomůžou ani škrty v rodičovském příspěvku, ani jiná opatření. Je potřeba všechny ty (a zřejmě jich je jako máku) co jsou zkorumpováni najít a zabavit jim majetky, tak jako těm chudákům co za desetitisícový dluh zaplatí celým svým majetkem, a hned by bylo dost peněz pro maminky, pro důchodce, pro rozvoj naší země a další potřebné věci. Další věcí je zaměstnávání maminek co nejdříve po porodu. Sama jsem zastáncem dobrovolné volby, pokud má člověk zázemí a chuť do práce je to fajn, ale pokud nemáte možnost hlídání babičkou (školka je cizí prostředí), musíte doma vše obstarávat, a vyčerpané chodíte spát, pak je práce velkou přítěží a člověk si zadělává na velmi vážné choroby. Navíc pokud se člověk spolehne na školku, kde si začali, nevím z jakého důvodu, říkat, že nejsou pro to aby hlídali děti rodičům, kteří chtějí pracovat, ale že jsou PŘEDŠKOLNÍ ZAŘÍZENÍ, nefungují o školních prázdninách, tak neplní úlohu hlídání dětí. Rodiče totiž nemají tolik dovolené co je prádnin, ani oba dohromady. Tohle bohužel nikomu nedochází.
autor: Jitka | vloženo: 02. 11. 2011, 21:23:38 | odpovědět 
...
Naprosto to nechápu. Ano, když na to nemám, nepořizuji si, ale ne každý může vydělávat desítky tisíc měsíčně. Chce-li stát plátce daní a aby měl kdo vydělat na důchod, tak rodiče podpořte a neberte jim pořád něco !!! Zkuste si sami žít s minimem a zjistíte, že to nejde. To bych musela celý rok chodit v jedněch botech, jednom tričku, ... A za rok koupit další. Asi nám to stačí, no !!!
autor: Maty | vloženo: 16. 10. 2011, 20:29:19 | odpovědět 
Myslím si, že je to nastavené správně. Nechápu, proč by někdo měl být doma tři a více let a chtít brát od státu peníze. Tak si děti nepořizujte. Sama jsem na dvouleté variantě a od půl roku mimča chodím do práce. Všude jinde ve světě není nikdo doma tak dlouho a živen státem.
autor: | vloženo: 27. 09. 2011, 14:12:47 | odpovědět 
Tři roky? - optimální
Zdravím, tak za prvé ne každý má takový příjem, aby si mohl zvolit dvouletou variantu, to je jedna věc a druhá věc, chyba každé jednotlivé matky, která se ošidí byť jen o jediný okamžik být s dítětem. Ve dvou letech je dle mého názoru příliš brzo "odložit" dítě do jesli, nebo třeba i k babičce na více jak hodinu, dvě. Ale jak říkám , pouze můj názor. A jsem taky maminka.
autor: Daniela | vloženo: 05. 10. 2011, 12:18:54 | odpovědět 
Pokud se vám toto nastavení nezdá správné..uvítám když mi budete od dvou let hlídat dítě,zatímco půjdu do práce :-)) U nás umístíte dítě do školky až v pěti letech,a na placenou soukromou má pouze vyšší třída..Máte pravdu,takže jsem si raději -tedy jako socka co není schopná vydělat měsíčně víc jak 12000 neměla děti pořizovat.Takže právo rodit mají asi lidi jako vy,nebo co si mohou dovolit mít placené hlídání,nebo mají funkční babičky.A jelikož je lidí jako vy tady málo...tak asi vymřem :-))Co si to vůbec dovolujeme od státu chtít tu almužnu že????Nevím jak to chodí jinde ve světě,ale nevím jestli mě tady vezmou s dítětem do práce,když ho budu muset brát sebou...nebo si zaplatím o-per a umřem hlady :-))
autor: Matrixxa | vloženo: 05. 10. 2011, 19:35:40 | odpovědět 
Jak už tu bylo řečeno, ne každý si může sáhnout na dvouletou variantu, já osobně bych ráda zůstala doma jen 2 roky, ale jako OSVČ po dlouholetém pobytu v zahraničí na dvouletý příspěvek bohužel nárok nemám.
autor: Petra | vloženo: 11. 10. 2011, 18:15:34 | odpovědět 
asi vaše chyba
pokud jste OSVČ, tak si nastavujete příspěvek sama - my, když jsme v r.2009 zjistili, že čekáme potomka, tak jsme akorát doplatili zpětně "pojištění" (heh netuším které) manželka je expert zpětně za celý rok a dostali jsme v r.2010 PPM 29000, pak jsme si vybrali mateřskou 11400. Tu možnost měl každý, takže stačilo se zajímat ;) Myslím,že pak výpočet trochu upravili, tak už to teď není tak moc výhodné. Budeme muset pozjišťovat, zachvilku čekáme další.
autor: Nix | vloženo: 11. 11. 2011, 16:23:57
výchova
Ano, v zahraničí se ani nekojí, hlavně proto, aby nebyl rodič omezován dítětem a rodiče mohly chodit na párty atd. Myslíte, že je správné nedat dítěti sebe, svou fizyckou i duševní lásku? Všude v přírodě to tak je a my jsme stále živí tvorové toužící po svých rodičích. Bylo toho málo napsáno o citové deprivaci a problémových dětech rodičů, kteří pracují a děti je zatěžují? Jiná věc je, když máte velkou rodinu a o dítě se může starat alespoň babička, ale ani ta matčinu lásku nenahradí úplně. Pokud nastane výchovný problém svalují rodiče vinu na školní zařízení a na všechny okolo jen ne na sebe, ale oni jsou ti co vychovávají, ti co mají nejblíž ke svému dítěti, škola jen vzdělává, nemůže dát to co rodiče. Dříve byly ženy doma, byly velmi vytížené. Co bylo špatně je to, že se jim zazovala jakákoliv realizace a muži vždy jejich práci ponižovali a nedoceňovali, chápu že ženy bouřily. Ale druhý extrém je myslet si, že zvládneme všechno. Jsme neustále pod nějakým diktátem a na děti a na city dětí a jejich potřeby nikdo nehledí. Pak se není co divit, že vraždí, kradou a rozvádějí se. Dejme jim sebe a naší lásku a třeba jim dejme i výchovnou facku, pokud je milujeme nebudeme je nikdy třískat a taková facka je někdy velmi prospěšná a ne týrání, jak tomu dnes s oblibou říkají. Používejme už konečně zdravý rozum a važme si jeden duhého.
autor: jitka | vloženo: 03. 11. 2011, 09:15:09 | odpovědět 
Od půl roku věku dítěte do práce?To je úžasné přijít o nejdůležitější etapy života dítěte,kdy nejvíce potřebuje matku....a vyžaduje hodně pozornosti...nechápu,jak někdo může vůbec něco takového napsat?
autor: Alžběta | vloženo: 07. 11. 2011, 15:30:51 | odpovědět 
trol
Paní je evidentně trol nebo macecha nebo prostě kecá a prací myslí, že když dítě spí tak ve vedlejším pokoji pracuje na kompu. Leda blázen by nechal hlídat půlroční dítě!
autor: Nix | vloženo: 11. 11. 2011, 16:18:59 | odpovědět 
Také chodím od půli roka dítěte do práce. A nejsem jediná. Pobírám 3 letou rodičovskou. S manželem se střídáme a jsme spokojení všichni tři. V práci přijdu na jiné myšlenky a na malou se pak šíleně těším. Dítě nám nikdo cizí nehlídá, babičky vypomůžou vyjímečně, jelikož také pracují. Hooodně málo kdo má takovou možnost vrátit se do práce hned po ukončení mateřské, ale já bych nechtěla být doma tři roky... Je to každého volba, nerozumím tomu, proč říkáte, že je někdo blázen když nechá hlídat půl roční dítě?? V jiných státech je to naprosto normální:oDDD to spíš jinde si klepou na čelo, že jsme doma 3 roky...
autor: Jana | vloženo: 03. 01. 2012, 21:45:09
Ano, všude jinde matky chodí do práce dřív, ale!!!! Fungují zkrácené úvazky(i pracovní trh a zaměstnavtélé mají určitě úlevy od státu), dostatek coc zařízení atd.... Tady se jdete zeptat a máte smůlu. Jesle dávno nefungují, do škoky vám ho nevemou protože mají přednost jiní. A o babičkách nemluvim. Ty dnes pracují aktivně i v pozdějšim věku. Tak moje otázka zní. Kam s dítetem???????????
autor: Simírek | vloženo: 04. 01. 2012, 12:21:44 | odpovědět 

Vložit vlastní názor nebo radu
Jméno:
E-mail: (e-mail je nepovinný)
Titulek:
>> Nevkládejte prosím odkazy. Budou nefunkční. <<


Sem prosím opište kód z obrázku:
©2009-2024 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí | pg(8702)