O nás     Inzerce     KontaktO rodičích a jejich dětech již od roku 2009
Hledat
Nepřehlédněte: Pohádky pro děti
Tip: Super dárek za vysvědčení
Rodinné finance
Jak řešit neplodnost
Hlavní rubriky: Těhotenství, Zdraví, Péče o dítě, Výchova dítěte, Zábava a volný čas, Rodiče sobě, Diskuze, Služby pro rodiče, Speciály



Co mi pomohlo k lepšímu spánku?

Jaké změny jsem provedla, že už dnes spím lépe a probouzím se dobře vyspaná?

Když jsem byla mladší a neměla děti, tak jsem se spánkem problémy neměla. Přišla třicítka, do toho 3 děti a tak jsem několik let po sobě spala hodně přerušovaně. Však to všichni rodiče znají :-)

Zhruba 6 let mi trvalo než jsem spala celou noc v kuse.  Postupem času, jak stárnu, tak to bylo s mým spánkem čím dál horší. Večer jsem nemohla usnout a ráno jsem se budila stále hodně unavená.

Nejsem typ člověka, který by hned zkoušel léky a pevně věřím, že se k tomu ani nikdy neuchýlím.

Pročetla jsem spoustu článku na téma špatné spaní a vyzkoušela některá doporučení. A musím říct, že to opravdu funguje, už více než půl roku spím opravdu lépe.

 

Co jsem změnila?

 

  1. Více pohybu - všude se o tom muví a píše a asi to opravdu funguje. Každý den chodím na procházky - do družiny pro děti nejedu autem, ale vyzvednu je pěšky :-) Stejně tak s menším nákupem.
  2. Celá rodina jsme zavedli pravidlo, že v 19 hodin večer odkládáme mobilní telefon a pokud to není nutné, už do něj nekoukáme.  Více info o škodlivosti modrého světla např. zde.
  3. Večer si dávám pozor na pití čaje s teinem (kávu jsem večer nikdy nepila), když čaj, tak jedině roibos. Vliv teinu a kofeinu na naše tělo.
  4. Vyměnila jsem deset let starou matraci. Byl to trochu oříšek vyznat se v té dnešní velké nabídce, přečetla jsem pár článku na téma Jak vybrat matraci, a už skoro půl roku spím na nové.
  5. Nastavila jsem si večerní režim, že chodím spát do 22 hodiny, opravdu pravidelně. Vyjímkou jsou samozřejmě oslavy apod.
  6. A změnila jsem i životosprávu. Jím více zeleniny a více nad jídlem přemýšlím.

 

 

Bohužel neumím říct, která z výše jmenovaných změn má na lepší spánek největší vliv, asi to ani nebude fungovat na všechny, ale já jsem teď spokojená a ráno hlavně dobře vyspaná :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(22. 5. 2019 | Janka5)


Autorem tohoto textu není redakce těchto webových stránek, ale jeden z rodičů, tedy uživatelů/ek: Janka5

Facebook Twitter
©2009-2020 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí | pg(14505)