Pro zdraví: Začínáme cvičit



Co si budeme namlouvat, začátky vůbec nejsou snadné. Kolikrát si už člověk řekl, že začne cvičit, že změní svůj životní styl, že se bude zdravě stravovat. A kolikrát to už nedodržel, respektive nevydržel. Věřte, nevěřte, není to ale až tak složité. Nejhorší je učinit první krok a pak samozřejmě vydržet. A blížící se jaro je vhodnou příležitostí začít. Jak na to? Co udělat pro to, aby člověk vydržel? Tak nejen na toto téma bude náš dnešní příspěvek. Příjemné čtení.

Jak začít

  • Začínáme cvičit
    Vybrat si cvičení, které vás bude aspoň trochu bavit
  • Stanovit si konkrétní cíl – zamyslete se nad tím, proč chcete cvičit: Je důvodem úprava váhy? Chcete zpevnit některé partie? Chystáte se na náročnější dovolenou a potřebujete získat kondici? Když si vyjasníte důvod, nebude pak složité stanovit konkrétní cíl.
  • Začátek cvičení správně načasovat – pozor ale na výmluvy, že zrovna teď se vám to nehodí a podobně
  • Vytvořit plán cvičení – začněte pomalu, neboť tělo si musí na novou zátěž zvyknout
  • Pozor na nereálná očekávání a nereálné cíle – nečekejte, že během týdne budete mít úžasnou postavu či kondici. Chce to čas.
  • Hlavně to nevzdávat – byť zpočátku to možná žádná velká zábava nebude, postupně vás to začne bavit, respektive si na cvičení tak zvyknete, že by vám vlastně chybělo

Tipy pro vás

  • Je fajn cvičit s někým (ovšem spolehlivým), obzvláště pokud chodíte na organizované cvičení či do posilovny. Člověk se pak hůře vymlouvá.
  • Vyplatí se permanentka – člověku je líto, když mu zaplacené peníze propadnou, a tak se zpravidla donutí jít
  • Vyhraďte si v týdnu přesný čas, který budete věnovat cvičení
  • Nezapomeňte na odměny

Cvičení doma či v posilovně

Pokud se rozhodnete cvičit doma či v posilovně, respektive cvičit sami bez trenéra, pak je důležité dodržovat určitá pravidla:

  • Nejdříve svaly trochu zahřát
  • Cviky dělat správně, nespěchat – to je velmi důležité; jednak je tak cvičení účinnější a jednak snížíte riziko zranění
  • Cviky/pohyb střídat – nejen při konkrétním cvičení, ale i během týdne. Ne každého baví chodit pořád do posilovny, běhat či plavat. Pokud ale jednotlivé aktivity vhodně zkombinujete, určitě se nebudete nudit.
  • Protáhnout svaly během i po cvičení
  • Během cvičení odpočívat

Tip: dopředu si přesně stanovte, jak a co budete cvičit. Doma můžete zpočátku využít různé sestavy cviků z internetu.

A jak se motivovat?

Samozřejmě záleží, z jakého důvodu se rozhodnete cvičit. Každopádně je fajn se nějak motivovat a odměňovat. Ženy asi pro začátek ocení:

  • nové oblečení a obuv na cvičení
  • nová podložka či jiné pomůcky
  • setkání s kamarádkou, která bude cvičit společně s vámi
  • čas jen pro sebe

Závěr

Dali jste si někdy jako novoroční předsevzetí, že začnete cvičit? Pokud ano, splnili jste ho? Jakým cvičením jste začali? A proč jste zvolili právě tento druh cvičení? Kolik hodin týdně této aktivitě věnujete? Pokud pravidelně necvičíte, zvažujete, že byste začali? Co by byl ten hlavní důvod? Podělte se s ostatními o své zkušenosti, rady a tipy.


(15. 4. 2015 | redakce)


Předcházející článek: <<< Pro zdraví: Akupunktura <<<
Následující článek: >>> Pro zdraví: Jdeme cvičit power jógu >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Speciál: Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe


Autor: Melinda Nagy / Dreamstime.com

Mnoho rodičů (a vlastně nejen oni) to zná: práce, domácnost, úkoly a kroužky a další a další povinnosti. Často vam nezbývá moc času na své vlastní koníčky a zábavu. Jak si najít aspoň chvíli pro sebe? A co v tom získaném čase podniknout, aby to bylo smysluplné? Redakce JáRodič pro vás připravila speciál Pro zdraví aneb Jak udělat něco sám pro sebe, ve kterém vám nabídne tipy na různé druhy sportů a na další činnosti, které jste možná dosud ještě nevyzkoušeli. Věříme, že zde najdete tu správnou inspiraci.


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

cvičení
Po tom co jsem na https://kurzyazazitkyonline.cz/zdravi-a-zi-votni-styl/ našla kurz pilates pro začátečníky, jsem se začala tomuto cvičení také věnovat. Musím říct, že po prvním cvičení jsem byla celá...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Další rodiče: O čem přemýšlejí, co dělají...

Nová matrace (KristaK)
Čekám až přestane pršet a půjdu hrabat listí. (Leni22)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Slava91)
Nyní jsem dovařila houbový guláš a čekám až přestane pršet. Půjdeme opět do lesa. (Radi11)
Přišli jsme z vycházky tak si jdu zasoutěžit (ZUTOJAMA)

Anketa



©2009-2019 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí


TOPlist